Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 13 november 2015

Mall of Scandinavia - Masspsykos för Stressholmarna











Dyrt,dyrare,dyrast..


Hagalna superfreakade Sthlmare (som jag en gång varit) trängdes,bökandes och frustandes med hyperventilerade näsborrar när Mall of Scandinavia öppnades.

Ett under att ingen skades allvarligt när MOS hade piskat upp stämmningen till en farlig nivå med hög pumpande musik och alla tvångsstyrda Sthlmare hade bara en tanke : Att komma in först!

Men va fan, skärpning! Har ni inte sett en galleria förr? Lite mer ytor och vadå? Impad? Nä, knappast. Jag är helnöjd med köpcentrat här i Västra Frölunda och Göteborg med "bara" 56.000 kvadratmeter som ska byggas ut till 76.000. Sånt däremot behövs det mer av här nere i Västsverige.

Men att smälla upp ett stort schabrak i Sthlmsområdet verkar en aaaning överdrivet. För det finns väl tillräckligt med gallerier och köpcenter däromkring så varför bygga nåt som inte kommer att
fylla behovet förutom till pengastinnade turister och locka dit en del inhemska turister som tröttnat på billiga Ullared.

Men kommer MOS att konkurrera ut de andra gallerierna och köpcentren? Knappast! Troooor inte det. När masspsykosen lagt sig hos alla Sthlmare så kommer det nog att bli ganska ödsligt tomt där.

Och vill man "hänga" nånstans så tror jag man inte heller drar till MOS likt en USA inspirerad gallerianörd. Så all dyr grädde på MOS'et lär ju knappast räcka hela vägen.

MOS - 15 min mall of fame..


Röster från besökare :


Anna :  Kollar och jämför priser inne på Ica. Att kolla kattmaten är en bra signal. Maten jag brukar handla till min katt är exakt 2kr dyrare burken, än min erkänt dyra närbutik, samt 3kr dyrare än Ica solna business park. Synd men inte helt oväntat.

Anjasmine : Väldigt trevlig personal men otroligt dyra varor. Jag vet vad jag pratar om. Jobbat i olika ica butiker varav butikschef i en av dem dyraste på norrort och mallen är dyrare. 




















Det räcker väl att läsa recensionerna på deras FB-sida för att få en tydlig överblick var det lutar åt. 15 minutes mall of fame om du frågar mig. Ok jag är snäll, ger 15 månaders överlevnad ekonomiskt för 
Mall of Scandinavia..HÖGST!

Ta t.e.x Mangiardino som finns på plan 1 som ser ut som ett tråkigt växthus och stolarna ska vi inte ens snacka om. Jag får ont i ryggen bara av att se dem.





















Man hittar ofta en mycket dyr och obekväm design som genererar i dyra affärer, restauranger, mataffärer etc, jämför priser så får ni själva se. MOS kommer nog att sätta folk låneträsket men än en gång denna jul. Vi andra som är ekonomiska går någon annanstans.

Inga kommentarer: