Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 27 september 2014

Katten Busan stenades till döds












Usch, fy fan! Riktigt sjukt och obehagligt och ger mig flashbacks från i fjol då en ung tonårskille i Högsbo hade plågat ihjäl 9 katter. Där man lyckligtvis sedan fick fast den psyksjuke 16-åringen. Att detta till skillnad mot tidigare händelse involverar flera personer gör mig mer orolig för detta gängs psykiska ohälsa och bristande empati. 

Att man just valde att stena katten till döds får mina tankar till att man bör kanske söka i kretsar som rör ungdomar med utländsk bakgrund. Viktigt är att jag inte vill till 100% peka ut gärningsmännen som just "dessa" för att man i vissa länder fortfarande straffar på detta hemska sätt, och det behöver ju heller inte vara relaterat till att min antydan av gruppering är sann. 


Jag vill därför tydligt poängtera att tillvägagångssättet kändes mer som ett sjukt straff än som en sjuk lek och därav min koppling. Personerna kan ju också varit påverkade av droger som gjort dem empatilösa.Fast som sagt, allt detta är bara spekulationer från min sida och förövarna bör hittas så fort som möjligt.

Oavsett vilka som gjort detta så är detta ett fruktansvärt och hemskt dåd mot ett oskyldigt litet djur. Jag har haft både hund och katt och det smärtar mig djupt att läsa om detta plågsamma lidande.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2501139-tips-om-vem-som-stenade-busan-belonas

1 kommentar:

Anonym sa...

Många känner sympati för den familjen som hade katten Busan.
Många människor känner sorg och är ledsna.Det blir även starka käslor som hat ,för dom som gjorde detta.Mycket tragiskt för dom som fick veta deras kära hurdjur stenat i hjäl.Känns bara så svårt och det därför många känner hat mot dom pojkarna och undar
hur dom blivit så hemska och man kan tycka dom borde inte fortsätta leva där och gå skolan som dom skulle vara vanliga människor.