Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 26 maj 2011

Autistisk automatik och utebliven charmkurs




Håller med folk om att "omskyltningen" som ska ske vid nästa avgång sker ganska sent och för det mesta så går folk (och jag) på före 5 min för att ha en god marginal. Bussarna som kommer till Frölunda Torg kunde mycket väl ha "omskyltats" redan vid Smyckegatan istället för att göra det i Frölunda Torg och man slipper då fråga sura chaufförer vilken buss man sitter på. Många gånger har även den automatiska omskyltningen inte funkat inom "5 min ramen" och chauffören har då fått göra det manuellt.

Då jag en gång åkte till Mölndal från Frölunda Torg och inte visade kortet på "läsaren" vid föraren utan vid de bakre kortläsarna tyckte han att jag skulle göra det hos honom istället och påpekade samtidigt att jag hade bara "region Göteborg" och att jag fick stiga av vid Radiomotet. Sade vänligt att jag alltid köper en Sms biljett för att komplettera resan, och han mumlade surt något ohörbart.

Sen var han noga att påpeka vid 3 olika tillfällen i högtalarna under resan till Mölndal för alla på den fullsatta bussen att man kan få böta om man inte ha giltigt färdbevis m.m. Väntade bara att han skulle kalla på den nationella insatsstyrkan i form av biljettkontrollanter som skulle göra en "räd" någonstans på vägen så jag missade min tid hos Tandläkaren i Mölndal. Nej charmkursen har nog missats grovt hos Veolia iaf.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.637172-veolia-far-behalla-busstrafiken








Inga kommentarer: